GDPR

INFORMACE PRO PACIENTY O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

 

 

Vnitřní řád ambulance

Alergologie a Imunologie,
Baráková 237/8,
Říčany 251 01

Každý pacient má ve zdravotnickém zařízení právo na úctu, důstojné zacházení, ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb.

Povinností pacientů je chovat se slušně ke zdravotnickým pracovníkům, respektovat jejich pokyny, nepořizovat  obrazové a zvukové nahrávky ,chovat se slušně a ohleduplně k ostatním pacientům či jejich doprovodu.

Objednávání: V naší ambulanci  nové pacienty na vyšetření objednáváme na určitý čas. Pacienti se mohou na vyšetření objednat osobně, telefonicky. Domluvené návštěvy jsou závazné a v případě, že se objednaný pacient nemůže dostavit na vyšetření, je povinen sjednanou návštěvu zrušit telefonicky, mailem nebo osobně nejpozději 24 hodin předem. Neomluvená absence je porušením vnitřního řádu.

Čekárna: Pacienti čekají na vyšetření v čekárně, která je volně přístupná během celé ordinační doby. Během čekání mohou obvyklým způsobem používat zařízení čekárny a WC pro pacienty (bez klíče, na hlavní chodbě). Pacient má povinnost své osobní věci neodkládat v čekárně, vždy je vzít s sebou do ordinace. Zdravotnické zařízení za věci odložené v čekárně neručí.  Nachystají si kartičku zdravotní pojišťovny, seznam léků, zprávy z proběhlých vyšetření, je zakázáno obtěžovat ostatní pacienty nevhodným chováním, ničit a odnášet zařízení čekárny. Je zakázáno vnášet do ambulance či čekárny zbraně, střelivo, výbušniny.

V prostorách ambulance i čekárny je přísný zákaz kouření a konzumace alkoholu a jiných návykových látek. Pacientovi jevícímu známky požití alkoholu či jiných omamných látek může být odmítnuto ošetření a může být z čekárny vykázán. Pacient vstupuje do ordinace pouze po vyzvání zdravotní sestrou nebo lékařem.

Před vstupem do ordinace si vypne mobilní telefon. Pacienti jsou zváni do ordinace podle možností v čase, na který byli objednání. Naši snahou je objednací časy dodržovat, ale každý pacient potřebuje individuální péči, což nelze předem časově přesně ohraničit. Proto, prosím,  omluvte případné zdržení. Do ordinace k ošetření přichází pacient po řádné osobní hygieně, čistě oblečený, pokud tomu nebrání jeho zdravotní stav. V případě, že tomu tak nebude, může zdravotnický personál vyšetření pacienta odmítnout.

Recepty: Recepty na dlouhodobě pravidelně užívané léky je možno objednat telefonicky (323 631 320) nebo mailem (alergo@cbox.cz). Elektronický recept je možno odeslat v ordinační době a to buď formou emailu nebo sms na váš mobilní telefon. Recept lze odeslat pouze na mailovou adresu a číslo telefonu, které jsou uvedeny v systému, proto každou změnu kontaktu je potřeba ihned oznámit.

Informace o zdravotním stavu pacienta poskytujeme pouze osobám, které pacient sám určí a potvrdí svým podpisem.

Souhlas s vyšetřením: U námi prováděných vyšetření a výkonů není potřeba písemný souhlas. Pokud pacient nevyjádří svůj nesouhlas, má se za to, že s vyšetřením a léčbou souhlasí. Předání zdravotních informací jinému lékaři si pacient zajistí sám, pokud se s lékařem nedohodne jinak.

Nahlášení změn: Pacient nahlásí lékaři bezodkladně, nejpozději při nejbližší kontrole, změnu osobních údajů (bydliště, příjmení, mail, telefon…) a změnu zdravotní pojišťovny.

Zdravotnická dokumentace vedená lékařem je majetkem ambulance. Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient, jeho zákonní zástupci, zmocněnci a osoby stanovené obecně závaznými předpisy. Pokud pacient přechází k jinému lékaři, vyhotovíme mu na jeho žádost výpis ze zdravotnické dokumentace, který bude obsahovat všechny údaje potřebné pro poskytování dalších zdravotních služeb pacientovi. Zákonem stanovená lhůta pro jeho vyhotovení je 30 dní.

 Vnitřní řád je pro všechny pacienty závazný. Není povinností pacienta souhlasit s Vnitřním řádem, ale nesouhlas je zároveň nesouhlasem s poskytnutím zdravotní péče a objednáním v našem zdravotnickém zařízení. Pacient si dle svého uvážení může zvolit jinou ambulanci, která bude jeho požadavkům více vyhovovat.

Důsledky porušení vnitřního řádu: Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi, který závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí vnitřním řádem (§ 48 odst 2 zákona o zdravotních službách č. 372/2011 Sb)

Vztah mezi zdravotníkem a pacientem je založen na vzájemné důvěře. Naším cílem je Vám pomoci a budeme rádi, když se nám to společně bude dařit.
Děkujeme, že k tomu přispíváte i tím, že respektujete náš vnitřní řád.
MUDr. Marina Shchepoteva,
MUDr. Jana Ficová, Jana Neprašová a Lucia Vicianová .

Vnitřní řád ordinace je platný od 4.1.2021 a  lékař si vyhrazuje právo v případě potřeby vnitřní řád ordinace aktualizovat.
 

Mimořádné epidemiologické situace

1. Pacient je povinen řídit se vždy pokyny personálu.
2. Pacient je povinen vždy předem telefonicky/e-mailem konzultovat svůj zdravotní stav
    se sestrou či lékařem.

3. Při návštěvě zdravotnického zařízení je nutné dbát na dodržení rozestupů (2 metry).
4. Do zdravotnického zařízení vstupuje pacient vždy pouze s ochrannými pomůckami
    a po dezinfekci rukou.

5. Do zdravotnického zařízení vstupuje pacient v doprovodu max. 1 osoby
    (s ohledem na jeho zdravotní stav).